Öppet hus Kitas Ekonomi 2 december

Idag har det varit öppet hus igen, och vi var självklart där.
Inte minst har jag lärt mig två saker om människan. Hon är oerhört snål, och våra lådor är för henne inte oemotståndliga. Två faktum jag ha svårt att greppa.
Hur kan inte en enda människa på en hel kväll ha råd att köpa en lott för två kr?
Hur kan inte en enda, luta sig fram och le, bara vilja ha för att de faktiskt är så fina och köpa sig en liten låda?
Den som vet, snälla svara. Men inte du Louise, för jag går aldrig med på att de är fula ;).

I övrigt. Underbart. Kan aman önska sig något mer i livet än att för resten av kvällen gå runt i huset med ett leende som inte går att stoppa. Dras längre upp än vad kinderna ens önskar. Vi skrattar och skrattar. Främst pågrund av alla saker som sägs men inte borde.
Jag vill kort dela med mig kvällens minnesvärda händelser, observera att det alltid låter bättre live:

Louise - Jag blandar alltid ihop franska läraren med Peter.
Selda (chockat) - Men..... Franskaläraren är ju en tjej.

Louise - Man har väldigt bra kontakt med sina lärare.... Jag har numret till alla mina.

Emma (till en lärare) - Du kan få vara med på nästa firmafest.
Louise - Vi är sju tjejer åh, det kommer att bli kuddkrig! (
Ytterst olämpligt)

Louise blir tillslagen på armen, där hon tidigare tagit vaccinsprutan. Gallskriker högt innan hon lugnt förklarar sig. "Ursäkta, svininfluensan."

Dagens bästa
Malin (glatt och vänligt) - Och vi gör allt från grunden!
Okänd mamma - Det behöver ni inte göra för mig, jag gillar inte hundar. (Ytterst oförståligt)








Kommentarer
Postat av: Louise

Jag sitter och skrattar för mig själv xD, aah leenden och skratt! <3

2009-12-03 @ 18:20:35
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2012-01-12 @ 23:09:53
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0